יום שלישי, 31 במאי 2011

YouTube - השטחים - למי הם שייכים?

סרטון עם גולן אזולאי ("טירונות") שמסביר למי שייכים השטחים לפי המשפט הבינלאומי. חובה!

YouTube - השטחים - למי הם שייכים?

הערה: למען ההגינות צריך לומר שיש גם דעות משפטיות אחרות שמוסברות בהמשך. נקווה שיש למועצת יש"ע את התשובות. בכל מקרה אני מקווה לעדכן בהמשך.

מתוך "חורים ברשת":

הסרטון לא מזכיר את העובדה כי החלטה 242 של האו”ם מ-1967 קובעת כי ישראל חייבת לסגת מהשטחים כתנאי לכינון שלום צודק ומכירה בהם ככבושים. גם ישראל קיבלה את החלטה 242 והמחלוקת בינה לבין השכנות ומדינות נוספות אינה נסובה על היות השטחים כבושים אלא אם ההחלטה מחייבת נסיגה מהשטחים או נסיגה “משטחים”. גם בית המשפט העליון בישראל, כמו גם ארה”ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות הכירו בשטחים ככבושים. העולם אמנם מכיר בישראל כאחראית על יהודה ושומרון אך ורק בתוקף היותה כובש ולא משום שהוא מכיר בה כבעלת השטחים. כך שהרטוריקה הסמנטית הזו נועדה בעיקר לצורכי הסברה פנים ישראלית ולא צפויה לשנות כזית את מצבם המשפטי של השטחים בעיני העולם.
עניין אקוטי נוסף שהסרטון לא נותן לו תשובה הוא כי ההיסטוריה של האימפריה העותומאנית וימי המנדט הבריטי פחות מטרידים את העולם מאשר עתיד האזור וכיצד ייראה בעיני מועצת יש”ע פתרון קבע צודק בין ישראל, הפלסטינים ושכנותיה. מה מעמדם העתידי של הפלסטינים המתגוררים ביהודה ושומרון לשיטתם? האם הם סבורים שראוי לתת להם אזרחות ישראלית או לסלקם מהארץ? מה יתחולל בישראל ובשטחים אם יתקבל הסכם המחייב פינוי התנחלויות ולמה הוא יהיה אסון מבחינתם? האם יסכימו לגור בערים פלסטיניות או לחיות במדינה פלסטינית אם תוכרז ותוכר על ידי ישראל? במקום התפלפלויות סמנטיות, מסקרן לקרוא תשובות לשאלות רלוונטיות אלה, היפותטיות ברובן, של מועצת יש”ע.

מקור וקישור למאמר המלא: http://www.holesinthenet.co.il/archives/23375

תגובה 1:

  1. "הפלשתינאים הסתייגו, במשך שנים, מההחלטה מכיוון התייחסה אליהם רק כפליטים."
    מתוך האתר של הכנסת, שהבאתה כאן.

    האמת, משהו שהשמאלנים והערבים (שקוראים לעצמם, "פלסטינים".. בדיחה עלובה),
    לא באמת אוהבים.

    *מצחיק.

    השבמחק