יום חמישי, 5 במאי 2011

ישראל היום - דני רוזן מתנצל: ההתפרצות שלי על נתניהו היתה טעות

בעת שראש הממשלה נאם בעצרת הזיכרון בבית אורן, התפרץ רוזן ומאז הפך למוביל המחאה • אתמול אמר: אני מבקש את סליחתו. מגיע לו כל הכבוד על הנצחת יקירינו

דניאל סיריוטי

דני רוזן, בן זוגה של אהובה תומר ז"ל שנספתה באסון הכרמל, מתנצל על שהתפרץ לעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס האזכרה הממלכתי בבית אורן בחודש ינואר השנה. "זו היתה טעות. אני מתנצל ומבקש את סליחתו על ההתפרצות שלי בנאומו בטקס", אמר.

בשיחה עם "ישראל היום" אמר אתמול רוזן כי לא התכוון להביך את נתניהו באירוע. הוא אמר את הדברים לאחר ששלח מכתב לראש הממשלה שבו הוא מודה, בשמו ובשם המשפחות השכולות, על פועלו להקמת האנדרטה שתנציח את זכרם של הנספים באסון הכרמל.

"הרשה לי להודות לך על פעולתך הנמרצת להגשמת הרעיון להצבת אנדרטה לחללי 'אסון הכרמל' בתום שנת האבל", כתב רוזן. "רצינו להציג את עמדתנו בישיבת הממשלה שדנה השבוע בנושא, אבל מסתבר שלא היה צורך בכך בזכות פעולתך המהירה, הנמרצת והעניינית, להשגת המימון הדרוש. אנו מודים ומעריכים עד מאוד את טיפולך הנחוש בנושא", הוסיף. רוזן התייחס בכך לפעילותו של ראש הממשלה להשגת מימון מקרן קיימת ומקרן היסוד להקמת האנדרטה.

"המכתב שהועבר היה בשמי ובשם המשפחות השכולות ולא מכתב אישי ממני", הסביר רוזן והוסיף כי "מגיע לו כל הכבוד והתודות על עשייתו למען הנצחת יקירינו".

כזכור, במהלך נאומו של נתניהו באזכרה שנערכה בבית אורן קם רוזן ממקומו ודרש כי שר הפנים, אלי ישי, ייצא מהאולם. לטענתו, השר ישי אחראי למחדל שהביא לאסון בכרמל שבו נהרגו 44 אנשי שב"ס, שוטרים וכבאים, ובהם בת זוגו, מפקדת משטרת חיפה תנ"צ אהובה תומר ז"ל. אם ישי לא יענה לדרישתו לעזוב את הטקס, אמר רוזן כי הוא יעזוב את הטקס הממלכתי בהפגנתיות. למחאתו של רוזן הצטרפו בני משפחה נוספים של חלק מהנספים. עם זאת, חלק אחר של בני המשפחות השכולות זעם על התנהגותו של רוזן, והיו כאלה שאף טענו כי מחאתו הביאה לפגיעה בכבוד יקיריהם. בנוסף, היו גם טענות כי רוזן תודרך על ידי גורמים פוליטיים שביקשו להביך את ראש הממשלה.

ישראל היום 5.52011


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה