יום שני, 23 במאי 2011

ישראל היום- עולה חדשה, רק בת 103


עולה חדשה, רק בת 103

מוטב מאוחר מלעולם לא: סילביה לי שעלתה אמש לישראל מאנגליה, היא העולה המבוגרת ביותר אי פעם • "זה חלום שהתגשם"

יורי ילון

שיא חדש בקליטת עלייה. אתמול נחתה בישראל העולה החדשה המבוגרת ביותר אי פעם, סילביה לי, בת 103, שהגיעה מלונדון.

"אני מתרגשת מאוד. זה רגע גדול בשבילי, אף שזה בכלל לא היה פשוט לבוא לכאן בשלב הזה בחיי. אפשר לומר שזה חלום שהתגשם עבורי וגם עבור בני משפחתי. עכשיו אצטרך להתחיל להסתגל לחיים החדשים שלי בישראל", אמרה אתמול העולה הטרייה.

סילביה עלתה אמש לארץ באמצעות הסוכנות היהודית. יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי בירך את העולה החדשה ואמר: "אנו מתרגשים לרגל עלייתה של סילביה ומאמינים כי לעולם לא מאוחר ליהודי לקבוע את ביתו בישראל".

במשך שנים ארוכות ניסתה דניז גלבוע, בתה היחידה של סילביה לי, שעלתה לארץ לפני כ-50 שנה ומתגוררת בת"א, לשכנע את אמה הקשישה לעלות לארץ בעקבותיה, אך ללא הצלחה. "קשה לשנות הרגלים בגיל הזה", סיפרה אתמול דניז, "אמי היגרה עם הוריה מאוסטריה לאנגליה כשהיתה בת 3, ובכל השנים שעברו מאז ועד היום היא התגוררה במרכז לונדון. זה לא היה קל לגרום לה לעזוב את החיים שאליהם התרגלה, אבל לאחר שבעלה השני נפטר לפני כמה חודשים מסרטן היא החליטה לעלות לארץ. לשמחתי, היא החליטה שיותר טוב לה להיות לידנו מאשר לחיות לבד באנגליה".

סילביה היתה בעלת מפעל מצליח לבגדים בלונדון, שבו עבדה עד שפרשה בגיל 65. במשך שנים רבות היא התגוררה בבית אבות אנגלי, אבל הריחוק מבתה היחידה, משלושת נכדיה ומשמונת ניניה, היקשה עליה.

למרות גילה המתקדם סילביה לי צלולה לחלוטין. לפני כחודשיים נפלה ושברה את עצם הירך, מצב שמגביל אותה בתנועה, אבל הקירבה למשפחה מחזקת אותה ויוצרת אצלה ציפייה לעתיד בארץ "זה איחוד משפחה חשוב עבורי", אמרה. "הנינים מרוצים ושמחים מאוד שבאתי לישראל. דאגתי לעצמי למגורים באחוזת צהלה בת"א, כך שאני מסודרת מכל הבחינות לקראת הדרך החדשה שלי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה