יום חמישי, 27 בינואר 2011

מצא את ההבדלים: האם הפלסטינים מסכימים להגדרת ישראל כיהודית?


הערה:
הפלסטינים אמרו את אותו משפט כמעט לנתניהו ולציפי לבני. כשאמרו את זה לנתניהו הם התכוונו שהם לא מסכימים, וכשהם אמרו את זה ללבני - התקשורת פירשה את זה כאילו הם מסכימים להגדרה כזו. ראו את המקורות הבאים ותבינו. זה עוד פעם מוכיח שלבני לא ממש מבינה מה אומרים לה, כמה קל לעבוד עליה וכמה אנחנו לא יכולים לסמוך עליה. אם היא ואולמרט ויתרו כל כך הרבה ועדיין הפלסטינים לא הסכימו לחתום, מה זה אומר ? שאפשר או שאי אפשר להגיע איתם להסכם ?


המקורות:
"כל מדינה דואגת לאינטרסים של העם שלה ולזכויות ההגדרה העצמית שלה", צוטטה לבני במסמך, "ישראל היא מדינת היהודים ואני רוצה להדגיש שהעם שלנו הוא העם היהודי". השרה לשעבר הוסיפה כי יש למצוא מענה ליישובים פלסטינים שנמצאים משני צידי הקו הירוק, ולהביא להפרדה גיאוגרפית מוחלטת בין העמים. ארצות הברית הציעה ליישב את הפליטים בדרום אמריקה.
במסמכים מתגלה גם כי למרות ההתנגדות הפומבית החריפה שהביע לכך בעבר, ראש צוות המשא-ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, היה מוכן להכיר בישראל כמדינה יהודית. "כמו שאיראן וערב-הסעודית מגדירות עצמן כאיסלמיות, את יכולה לקרוא למדינה שלך יהודית, אם את רוצה", אמר עריקאת בשנת 2008 ללבני.



ראש-הממשלה דורש הכרה, ומקבל תשובות ציניות ומדאיגות מבחינתו. רגע לפני שהחל את פגישתו בניו-יורק עם נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס אמש (יום ב') הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, לדרישתו של נתניהו ממנו להכיר בישראל כמדינה יהודית - ואמר כי "מצדי, היא רשאית לכנות עצמה באופן חופשי: 'ישראל - האימפריה היהודית-ציונית'".
בראיון לסוכנות הידיעות "מען", אמר הנשיא הפלסטיני כי אופיה של מדינת ישראל "אינה מעניינו", והדגיש כי "אם ישראל רוצה משא-ומתן שבו הפלסטינים יכירו במדינה שלהם, עליהם להכיר גם במדינה פלסטינית". בכניסה לשיחה עם פרס, נשאל אבו מאזן לגבי סוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות וענה בלקוניות: "אמרנו לישראלים את עמדתנו והם אמרו לנו את עמדתם".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה