יום שני, 13 בדצמבר 2010

דעה: ציפי לבני וקדימה מביעים חוסר אמון במשרד מבקר המדינה

הקריאות מצד קדימה - ובראשן של יואל חסון וציפי לבני, שדורשת משמעת סיעתית בהצבעה על ועדת חקירה ממלכתית לחקירת אסון הכרמל - מביעות חוסר אמון במשרד מבקר המדינה ופוגעות בדמוקרטיה הישראלית ובאחד מהמוסדות החשובים ביותר של הדמוקרטיה.

בעוד נתניהו והממשלה אימצה את דו"ח מבקר המדינה למרות כל הטענות כלפי הממשלה (למרות שיש בו גם שבחים לראש הממשלה שלא טרחו לפרסם), הרי שציפי מתעלמת לחלוטין מהדו"ח ורק חושבת במונחים של פוליטיקה קטנה של עריפת ראשים. ועדת חקירה תתמשך חודשים ארוכים שבהם מדינת ישראל לא תוכל להפיק לקחים מהאסון כי יהיה צורך לחכות למסקנות הועדה, ואם כן יופקו לקחים והמסקנות יהיו זהות להמלצות מבקר המדינה - הרי שמדובר בבזבוז עצום של כספים מיותרים.

על משקל מה שאמר בזמנו מנחם בגין אני טוען "יש מבקר בירושלים". המבקר עשה את עבודתו נאמנה ויש להפיק את הלקחים מדו"ח המבקר. ועדת חקירה מיותרת בשלב הזה ופוגעת באמינות משרד מבקר המדינה.

עד היום איש בפוליטיקה הישראלית לא הטיל ספק כזה וחוסר אמון כזה במשרד מבקר המדינה. ציפי לבני וקדימה מדרדרים את הדמוקרטיה הישראלית.

התקשורת והאופוזיציה מהווים את "כלב השמירה של הדמוקרטיה" - אז א. לא צריך להתנהג כמו כלבים, ו-ב. מה שציפי עושה לא שומר על הדמוקרטיה אלא פוגע בה. החלשת האמון במשרד המבקר זו פגיעה קשה בדמוקרטיה.

אני קורא מכאן לקדימה ולציפי - למרות שאני לא מתכוון להצביע לך בבחירות - גלי אחריות ממלכתית לשם שינוי ותני לממשלה להפיק את הלקחים על סמך ההמלצות והמסקנות של משרד מבקר המדינה. אם הממשלה לא תעשה כן, תהיה לך מספיק תחמושת לתקוף את הממשלה.

***
אשמח לתגובות!

הבלוגים שלי:
ללמוד כל יום משהו חדש-http://reuven73.blogspot.com הבלוג היהודי http://dvar-tora.blogspot.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה