יום שני, 13 בדצמבר 2010

ישראל היום-משרד התקשורת מציג: 16 המכות לחברות הסלולריות

משרד התקשורת מציג: 16 המכות לחברות הסלולריות

במסגרת שורת תקנות חדשה יידרשו החברות הסלולריות להתריע בפני המנויים לפני שמכסת חבילת הגלישה שלהם נגמרת • שר התקשורת: עידן חדש בזכויות הלקוח

אילן גטניו

16 תקנות חדשות שייכנסו לתוקפן בעוד 3 חודשים צפויות לסייע ללקוחות מול חברות הסלולר.

את התקנות קבע משרד התקשורת, לאחר שחשף שורה של כשלים צרכניים ולאחר שימוע שערך לחברות הסלולר.

אחת התקנות בולטות היא חיובן של חברות הסלולר לצרף להסכם ההתקשרות תקציר בן עמוד, ובו עיקרי פרטי התוכנית.

על החברות הסלולריות ייאסר מעתה לחייב לקוח על שירות שעליו לא חתם במפורש. יהיה עליהן להציג בפני כל מנוי חדש בעת ביצוע ההתקשרות "טופס גישה לשירותים", שבו יידרש לסמן אם ברצונו שהמכשיר שברשותו יהיה "פתוח" או "חסום" לגלישה באינטרנט הסלולרי או לשירות תוכן חד־פעמי.

החברות לא יורשו לגבות תשלום קבוע כלשהו טרם אספקת השירות בפועל. הן יחויבו למסור הודעה מוקדמת על ניצול חבילת גלישה, ויתריעו בפני המנוי כי הוא עומד לחרוג ממכסת הצריכה במסגרת חבילת הגלישה שרכש, וכך הוא יוכל להימנע מחיובים גבוהים בגלל חריגה ממכסת הצריכה.

עוד קובעות התקנות כי חברות הסלולר יהיו חייבות להודיע בכתב למנוי על העלאת תעריף 14 יום לפחות לפני מועד כניסת התעריף החדש לתוקף, בעוד שעל הפחתת תעריף תוכל החברה להודיע למנוי עד חודש לאחר ההפחתה.

כדי לאפשר למנוי להיערך לקראת ביצוע החיוב, קבע המשרד כי מפעיל הסלולר לא ישלח את הודעת החיוב לבנק שבו מתנהל חשבון הבנק של המנוי או לחברת כרטיס האשראי של המנוי, בטרם חלפו עשרה ימים מהמועד שבו נשלח אליו חשבון הטלפון.

"זהו צעד נוסף ברפורמת התחרות בסלולר שיוצר עידן חדש בזכויות הלקוח מול חברות הסלולר", אמר אתמול שר התקשורת, משה כחלון. "אם הלקוח לא חתם על שירות מסוים, הוא לא יהיה חייב לשלם עבורו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה