יום רביעי, 27 באפריל 2011

מגזין "טיים": האם חזון המכונית החשמלית של ישראל ישנה את העולם? - גלובל - דה מרקר TheMarker

מגזין "טיים": האם חזון המכונית החשמלית של ישראל ישנה את העולם?

המגזין ריאיין את שי אגסי, מייסד בטר פלייס, ובחן את הרנו פלואנס החשמלית

האם חזון המכונית החשמלית של חברת בטר פלייס הישראלית ישנה את העולם? כך שואל מגזין "טיים" האמריקאי בכותרת כתבה על בטר פלייס והמייסד שלה, שי אגסי. המאמר, שסוקר את החברה ומודל התשתיות למכונית חשמלית עם סוללה נטענת שמספקת טווח נסיעה של 160 ק"מ, מתמקד במשבר האנרגיה ההולך ומתעצם בעולם, ובשאלת התמחור של מכוניות חשמליות לעומת מכוניות מונעות בבנזין.

כתב "טיים" ערך נסיעת מבחן למכונית הרנו פלואנס - רנו היא יצרנית הרכב השותפה לבטר פלייס בפיתוח מכוניות שיתאימו לתשתית הטעינה - וטען כי היא נוחה יותר לנהיגה מאשר פריוס, ההיברידית המצליחה של טויוטה, אם כי איננה זריזה כמו מכונית בנזין בתאוצה. "אפשר להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש בפחות מעשר שניות", אמר אגסי ל"טיים". "אם אתה רוצה להאיץ תוך חמש שניות, תצטרך לקנות את טסלה (מכונית הרודסטר החשמלית המהירה בעולם), אבל זה יעלה לך 80 אלף דולר יותר".

בין תגובות הגולשים למאמר של "טיים" ניתן למצוא התלהבות ותמיכה ברעיון של בטר פלייס, אולם אפשר למצוא גם ביקורת על כך שייצור המכוניות החשמליות, התקנת התשתיות ותפעולן הכולל הם בעלי מחיר כלכלי - ואנרגטי - גבוה יותר משל מכונית בנזין. אגסי טוען כי המשתמשים יוכלו לחסוך 10%-20% מהעלות של שימוש במכונית בנזין, למרות מחירן הגבוה יותר של מכוניות חשמליות.


מגזין "טיים": האם חזון המכונית החשמלית של ישראל ישנה את העולם? - גלובל - דה מרקר TheMarker

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה