יום שלישי, 15 במרץ 2011

rotter - לבני לח''כי קדימה: משמעת סיעתית נגד ''ישראל היום''



לבני לח"כי קדימה: משמעת סיעתית נגד "ישראל היום"
נחמן שי התקומם: "חופש העיתונות עומד מנגד"

הסיעה ח"כ דליה איציק העבירו אתמול בישיבת הסיעה החלטה להטיל משמעת סיעתית כדי לחייב את ח"כי המפלגה לתמוך בהצעת החוק נגד "ישראל היום."

הצעת החוק שתובא מחר להצבעה ראשונה בקריאה טרומית על ידי ח"כ מרינה סולודקין קובעת כי עיתון שעובר 40 אחוזים מסך התפוצה הארצית לא יחולק חינם ותוטל עליו חובה להימכר בתשלום. לפני שבועיים החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה להתנגד לחוק.

רבים מחברי קדימה התקוממו אתמול לנוכח ההחלטה הגורפת לתמוך בחוק ובהצבעת הסיעה התנגדו הח"כים מאיר שטרית גדעון עזרא ועתניאל שנלר למשמעת הסיעתית. "צריך לשקול היטב את הדברים כי מנגד עומדים ערכים שיש לקחת בחשבון כמו חופש העיתונות" אמר ח"כ נחמן שי.

לבני לא הסתירה כי למרות שהחוק מדבר לכאורה על עיתונים באופן כללי הכוונה היחידה בו היא לפגוע ב"ישראל היום." בדברים שנשאה בישיבת הסיעה טענה יו"ר האופוזיציה כי מדובר בעיתון שתוקף את קדימה.

זו לא הפעם הראשונה שסיעת קדימה

מנסה להעביר חוקים נגד עיתון "ישראל היום." הצעת החוק הקודמת שגם אותה הגישה ח"כ סולודקין נפלה ברוב מוחץ בכנסת. כנהוג בעקבות החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה להתנגד להצעת החוק חלה משמעת קואליציונית על ח"כי הקואליציה לת- מוך בעמדת הממשלה.

ישראל היום



rotter - לבני לח''כי קדימה: משמעת סיעתית נגד ''ישראל היום''

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה