יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

ynet איראן גויסה למלחמה בנתניהו - דעות

שלמה אנגל

איראן גויסה למלחמה בנתניהו

לא סביר שאין איש ביטחון שתומך בעמדת נתניהו וברק בעד תקיפה באיראן. סביר בהרבה שאנחנו נמצאים בעיצומו של ספין גדול שנועד לשכנע שגורלנו נתון בידי שני מגלומנים משיחיים

פורסם: 12.08.12, 08:53
...
הכינוי דיון ציבורי שטחי וכוללני למדי. זה דיון חד-ממדי באופן מובהק. מצד אחד עומדים סוללה של בכירי מערכת הבטחון לשעבר המתנגדת לתקיפה כעת באיראן, ומהצד השני מצוטטים נתניהו וברק כתומכים נחרצים עד כדי משיחיים (כפי שכינה זאת ראש השב"כ לשעבר דיסקין) בתקיפה. בסוף השבוע פרסמו נחום ברנע ושמעון שיפר שאין במערכת הביטחון הישראלית בהווה ולו בכיר אחד התומך בתקיפה.

מידע שכזה חייב להדליק נורה אדומה. לא סביר שאין בכל רחבי ישראל והגלובוס כולו ולו בכיר ביטחוני התומך בדעתם של נתניהו וברק. לא סביר שאין לנושא כה מורכב ורב פנים תומכים ומתנגדים בכל טווח האפשרויות. מאוד לא סביר לייחס לנתניהו, הידוע באי רצונו להיגרר לפעולות צבאיות, נטיות לוחמניות משיחיות דווקא נגד איראן וצבאה הגדול והמאיים.
...
סביר בהרבה שאנחנו נמצאים בעיצומו של ספין גדול שנועד לשכנע אותנו אזרחי ישראל שגורלם נתון בידי שני מנהיגים מגלומנים משיחיים ומחררי מלחמה שחשוב מאוד לעצור אותם לפני שיהיה מאוחר מדי. סביר שגם הנושא האיראני גויס למלחמה הקדושה ורבת השנים בנתניהו בפרט ובימין הישראלי בכלל. לא ידועה (לפחות לי) עמדתם הפוליטית של כל אותם בכירי מערכת הביטחון לשעבר המתנגדים לתקיפה וייתכן שעמדתם עניינית ומקצועית לחלוטין. מאידך, נוכח הספין הגדול המתנהל כעת נגד התקיפה בהובלת השמאל הישראלי, חשוב לנקוט כאן עמדה פוליטית.
...
חשוב שמחנה הימין הישראלי, שצדק לאורך כל הדרך, יוסיף לתמוך בממשלתו ובראשה בנימין נתניהו הנדרש להכרעת הרת עולם זו. אין אנו מסוגלים ומורשים לדעת את מכלול הצדדים של הנושא. לא נותר לנו אלא לסמוך על שיקול דעתם של מי שהצליחו לחזות טוב יותר את העתיד, ולקוות ולהתפלל כי בעזרת בורא עולם יבחרו עבורנו את הדרך הפחות מסוכנת ויותר טובה לעתידנו ולעתיד ילדינו.


ynet איראן גויסה למלחמה בנתניהו - דעות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה