יום שישי, 29 ביולי 2011

ישראל היום - נתניהו וממשלתו נגד הטייקונים

...בנושא אחד צריך להסיר את הכובע בפני נתניהו ויובל שטייניץ: הם הקימו את ועדת ששינסקי לבחינת הקטנת תמלוגי שדות הגז שבשליטת יצחק תשובה ואחרים. הם הדפו לחצים כבדים של ענקי הכסף האלה, שבעידן ממשלת אולמרט וקדימה התרגלו להיות בעלי הבית של המדינה. הם הצילו למעשה לקופת האוצר תמלוגים במיליארדי שקלים שהחבר תשובה נלחם עם צבא גדול של יחצ"נים ולוביסטים להשאירם בכיסיו.

אבל הקרב הגדול עדיין לפניהם: החלטות הוועדה לבחינת הריכוזיות במשק בראשות מנכ"ל האוצר חיים שני. הקמת הוועדה הזאת, שאמורה לכרסם משמעותית בכוחם של 12 או יותר מהמשפחות השולטות במשק ובמשאבי המדינה - היא הישג. מה שלא עשתה אף ממשלה קודם לכן; מה שלא העזו לעשות אולמרט וציפי לבני; מה שלא העז לעשות בשעתו אהוד ברק - עושה עכשיו ממשלת נתניהו. זה עכשיו מבחנה הגדול.

זה הקרב האמיתי על פרצופה החברתי והכלכלי של המדינה. זה מבחן שני מעניין אחרי זה של השר משה כחלון, שהדף את לחצי טייקוני חברות הסלולר בפרשת דמי הקישוריות. הוא לא נבהל מהם; הוא לא שכח את מי הוא מייצג באמת; הוא לא התכופף. הוא חתך מרווחיהם לטובת האזרח מהשורה ואלה הרימו ידיים. נכנעו לו כמו ילדים טובים.


מרדכי גילת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה