יום שלישי, 28 ביוני 2011

עסקים - שוק ההון nrg - ...בעקבות צמצום הגירעון הממשלתי:

באוצר מקווים כי השיפור הכלכלי יאפשר למדינה לקבל דירוג A+; יחס חוב-תוצר יירד השנה ל-73% ויחסוך לממשלה כמיליארד שקל בתשלומי ריבית

יוסי גרינשטין | 22/6/2011 8:05









תגיות: דירוג אשראי,יחס חוב-תוצר,יובל שטייניץ,משרד האוצר

דירוג האשראי של ישראל, העומד היום על A, צפוי לעלות ל-A+ בעקבות צמצום הגירעון התקציבי וירידת החוב הממשלתי. למעריב עסקים נודע כי יחס החוב-תוצר הממשלתי יירד השנה בכ-2.3% ויגיע ל-73%, בדומה ל-2007.

בעוד שנתיים צפוי לרדת יחס החוב-תוצר ל-70% בלבד. באוצר אומרים כי יחס החוב-תוצר יירד ל-67.7% תוך 5 שנים, אם הצמיחה תהיה 4% עד 2014 ו-3.5% בהמשך.

ירידה של מיליארד שקל בחוב הממשלתי חוסכת כ-50 מיליון שקל בשנה בתשלומי הריבית של המדינה, ולכן ירידת יחס חוב-תוצר בכ-2.5% בשנה, שמשמעותה 20 מיליארד שקל, תחסוך לממשלה כמיליארד שקל לשנה בתשלומי ריבית. בכירים במשרד ראש הממשלה ובאוצר מקווים כי השיפור הכלכלי יאפשר את העלאת דירוג האשראי של ישראל ל-A+.

משבר החוב באירופה גורם לירידת דירוג האשראי במדינות רבות, אך בישראל הדירוג
נותר יציב בשנתיים האחרונות. הדירוג של ישראל על-ידי S&P עומד על A, על-ידי סוכנות מודי' ס עומד על A1 ועל-ידי פיץ' עומד על A. ב-3 החברות תחזית הדירוג של ישראל היא "יציב", ומומחים מדגישים כי המשך הירידה ביחס חוב-תוצר תאפשר העלאה של דירוג האשראי בתנאי שתימשך הרגיעה הביטחונית.

שר האוצר יובל שטייניץ מאמין כי הצמיחה במשק תהיה מהירה והגירעון התקציבי יהיה נמוך בהרבה מהיעד שנקבע, ולכן יחס החוב-תוצר ימשיך לרדת. "יחס החוב-תוצר יורד בישראל וממשיך לעלות במדינות המובילות. זה הישג חשוב שיתרום להאצה בהשקעות ובצמיחה", אמר שטייניץ.

יעד משרד האוצר הוא להפחית את יחס החוב-תוצר ל-60%, כמו באמנת מסטריכט. יחס החוב-תוצר ירד בשנים 2008-2003, שבהן היתה צמיחה מהירה, מ-100% ל-76%; הוא עלה ב-2009 ל-79% וחזר לרדת ב-2010.

עסקים - שוק ההון nrg - ...בעקבות צמצום הגירעון הממשלתי:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה